Curriculuma LH-n



HELBURUAK
EBALUAZIO IRIZPIDEAK
Hizkuntzaren zenbait erabilera-eremutan sortutako ahozko, idatzizko eta ikus-entzunezko diskurtsoak ulertzea eta interpretatzea, zenbait motatako komunikazio-egoerei aurre egiteko.
  • 1 - genero desberdinetako ahozko testuak ulertzea
  • 2 - genero desberdinetako idatzizko testuak ulertzea
  • 3 - IKTak eta bai hitzezko zein hitzik gabeko baliabideak erabiltzea
  • 4 - Eguneroko egoeretan parte hartzea eta arauak errespetatzea
  • 7 -  terminologia linguistikoak ulertzea eta erabiltzea
  • 10 - Norberaren inguruko hizkuntzak identifikatzea
  • 11 - Norberaren inguruko errealitate linguistikoa ezagutzea
Norberaren esperientziatik gertueneko esparruetan eraginkortasunez, errespetuz eta elkarrekin lan egiteko gogoz bai ahoz eta bai idatziz komunikatzeko gai izatea, unean uneko komunikazio-premiei behar bezala erantzuteko.
  • 1-genero desberdinetako ahozko testuak ulertzea
  • 2 - genero desberdinetako idatzizko testuak ulertzea
  • 4 - Eguneroko egoeretan parte hartzea eta arauak errespetatzea
  • 7-  terminologia linguistikoak ulertzea eta erabiltzea
  • 9 - Literatura ulertzeko eta erreproduzitzeko gai izatea
  • 10- Norberaren inguruko hizkuntzak identifikatzea
  • 11 - Norberaren inguruko errealitate linguistikoa ezagutzea
  • 12 - Euskara erabiltzea eskolan
  • 14 -  bere ikaskuntza linguistikoaz gogoeta egiteko gai izatea
Hizkuntzen erabileraren oinarrizko konbentzio eta arauei buruz gogoeta egitea, eta konbentzio zein arauok behar bezala aplikatzea, testuak ulertzeko eta sortzeko prozedura nagusiak aintzat hartuta.
  • 1-genero desberdinetako ahozko testuak ulertzea
  • 2 - genero desberdinetako idatzizko testuak ulertzea
  • 3- IKTak eta bai hitzezko zein hitzik gabeko baliabideak erabiltzea
  • 4- Eguneroko egoeretan parte hartzea eta arauak errespetatzea
  • 6 -  hizkuntza-sistemari eta hizkuntzaren erabilera-arauei buruz
Hainbat generotako literatura-testuak irakurtzea eta entzutea, eta, hala, literaturaz gozatzen ikastea, horrek sentsibilitate estetikoan aurrera egiteko, norberaren hizkuntza-ondarea aberasteko eta identitate kulturala eraikitzeko aukera ematen duen aldetik.
  • 1- genero desberdinetako ahozko testuak ulertzea
  • 2 - genero desberdinetako idatzizko testuak ulertzea
  • 3- IKTak eta bai hitzezko zein hitzik gabeko baliabideak erabiltzea
  • 5 - idatzizko testuak sortzea
  • 8 - Irakurtzeko ohitura izatea
  • 9 - Literatura ulertzeko eta erreproduzitzeko gai izatea
Eskolako eta norbera bizi den inguruneko hizkuntza-aniztasuna aintzat hartzea, aniztasun horrekiko jarrera positiboa barneratzeko, eta hizkuntzak Komunikaziorako baliabide eraginkortzat
eta kultura-ondaretzat hartzea, portaera linguistiko enpatikoak garatzeko eta euskara eguneroko bizitzan erabiltzeko.
  • 1- genero desberdinetako ahozko testuak ulertzea
  • 4- Eguneroko egoeretan parte hartzea eta arauak errespetatzea
  • 7-  terminologia linguistikoak ulertzea eta erabiltzea
  • 10- Norberaren inguruko hizkuntzak identifikatzea
  • 11 - Norberaren inguruko errealitate linguistikoa ezagutzea
  • 12 - Euskara erabiltzea eskolan
  • 14 -  bere ikaskuntza linguistikoaz gogoeta egiteko gai izatea
Informazioaren eta komunikazioaren teknologiak gero eta autonomia handiagoz erabiltzea,informazioa lortzeko, eta elkarrekin komunikatzeko eta kooperatzeko.
  • 2 - genero desberdinetako idatzizko testuak ulertzea
  • 3- IKTak eta bai hitzezko zein hitzik gabeko baliabideak erabiltzea
  • - idatzizko testuak sortzea
  • 13 - informazioa bilatzeko, hautatzeko, kudeatzeko eta komunikatzeko, teknologiak erabiltzeko gai izatea
Norbaiten laguntzarekin norberaren ikaskuntza-prozesuez gogoeta egitea, beste hizkuntza eta ikasgai batzuetan ikasitako komunikazio-ezaguerak eta -estrategiak transferitzeko, eta norberaren ikaskuntza-gaitasunean konfiantza izatea, komunikaziorako konpetentzia hobetzeko.

  • 1 - genero desberdinetako ahozko testuak ulertzea
  • 2 - genero desberdinetako idatzizko testuak ulertzea
  • 3 - IKTak eta bai hitzezko zein hitzik gabeko baliabideak erabiltzea
  • 4 - Eguneroko egoeretan parte hartzea eta arauak errespetatzea
  • 5 - idatzizko testuak sortzea
  • 6 -  hizkuntza-sistemari eta hizkuntzaren erabilera-arauei buruz gogoeta egiteko gai izatea
  • 7 -  terminologia linguistikoak ulertzea eta erabiltzea
  • 9 - Literatura ulertzeko eta erreproduzitzeko gai izatea
  • 10 - Norberaren inguruko hizkuntzak identifikatzea
  • 11 - Norberaren inguruko errealitate linguistikoa ezagutzea
  • 13 - informazioa bilatzeko, hautatzeko, kudeatzeko eta komunikatzeko, teknologiak erabiltzeko gai izatea
  • 14 -  bere ikaskuntza linguistikoaz gogoeta egiteko gai izatea



  • Zertarako izan behar du gai haurrak LHko etaparen amaieran, curriculumaren arabera?


Haurrak LHko etaparen amaieran eremu desberdinetan (harreman interpertsonaletan, hedabideetan, familian, lagunartean, egunerokotasunean…) komunikatzeko gai izan behar dira, bai ahoz, bai idatziz, baita ikusentzuneko diskurtsoan ere. Horretarako, beharrezko da hizkuntza horren arauak ezagutzea beharrezkoa da. Literaturarekiko ezagutzak ezinbestekoak dira, eta literatura honen testuak ulertzeko eta erreproduzitzeko gai izatea, literatura klasikoan eta gaur egungo literaturan.
Horrez gain, inguruneko hizkuntza-aniztasuna ezagutzeko gai izan behar dira, euskera bere egunerokotasunean erabiltzeko eta pentsamendu kritikoa izateko.

  • Ados zaude curriculumak azaltzen dituen helburuekin? Zergatik?

Bai. Gure ustez, gizartearen parte izateko beharrezkoa ikusten dugu gainerakoekin komunikatzeko, idatzizko eta ahozko konpetentziak lortzea modu kritiko batean. Horrez gain, gizarte-balioak ezinbestekoak direla ere pentsatzen dugu, errespetuz jokatzen jakiteko.

Gaur egungo gizartean teknologiak hainbeste indar hartu duenez, baliabide hauen erabilera aproposa sustatzea eta hauen bitartez ikasleak komunikatzen ikastea garrantzitsua izango da.

Literaturari dagokionez, gure ustetan ez da ezinbestekoa baina irakurketa garrantzitsua izan daiteke gramatika modu egoki batean garatu ahal izateko.


Goian aipatutako informazioa, curriculum berritik atera dugu.

No hay comentarios:

Publicar un comentario